November 24 2016
Mnogobrojne su prednosti dece koja čitaju, kako u školi tako I u životu, a ja ću u daljem tekstu pokušati da ukažem na samo neke od njih.
Bogatiji rečnik – čitajući, deca se po prvi put susrecu sa nekim novim rečima I tako obogaćuju svoj rečnik. U tim trenucima je bitno da shvate značenje tih nepoznatih reči, kako bi kasnije mogla da ih koriste u ispravnom konteksu. Širok vokabular posebno dolazi do izražaja u nekim bitnim momentima života, kao sto je škola,posao,fakultet odnosno od velike je važnosti kada želimo da ostavimo dobar utisak. Deca koja čitaju rade na sebi I svom intelektu i šire svoj fond reci. Pored toga te reči koriste u svakodnevnom govoru, a morate priznati da je lepo danas čuti kada neko na pravi način zna da iskaže svoje mišljenje.
Koncentracija- čitanje zahteva mir I posvećenost I samim tim, čitanjem se kod dece povećava sposobnost koncentrisanja.
Brze pamte – ovde do izražaja dolazi njihova sposobnost koncentrisanja koju sam malopre pominjala, jer s većom koncentracijom, deca postaju produktivnija I tako brze usvajaju informacije i gradivo, jednom rečju brze pamte.
Lakse uče – samim tim što brže pamte, lakše uče, odnosno imaju manje poteškoća pri učenju, a to im zasigurno olakšava školovanje I obrazovanje.
Bolje ocene – ovde se sve prednosti nadovezuju jedna na drugu I nadograđuju vase dete kao ličnost. Sve gore pomenuto utiče na to da deca koja čitaju ostvaruju bolje ocene u skoli I bivaju zapaženija. Dobre ocene im pored toga omogućavaju odlazak na različita takmičenja, konkurse, izložbe. Time unapredjuju svoje obrazovanje.
Informacije - Šta god da čitatju, uvek usvajaju nove informacije,jer čitanje zapravo I jeste učenje. Samim tim deca koja čitaju, sedaju spremnija u školske klupe I u napred obogaćena korisnim informacijama. Znanje im niko ne može oduzeti.
Razmišljanje – dok čitaju, širi im se svest,razmišljanje im postaje kritičko ,a ideje inovativne. Kada izdvoje vreme za knjigu, izdvajaju vreme za konstruktivno razmišljanje, jer često deca uporedjuju svoja iskustva sa raznim iskustvima likova iz knjige.
Inspiracija – izmišljeni likovi iz knjige često predstavljaju izvor inspiracije za decu, jer utiču na njih svojim rečima I delima. Tako je i sa mestima, događajima ili činjenicama koje su opisane u štivu koje čitaju. Inspirisana time, deca mogu postati ljubitelji životinja, polaznici nekog novog kursa, zaljubljenici u sport I ko zna šta sve jos, što kasnije moze uticati na neke bitne odluke u njihovom životu.
Mašta – čitajući kjnige, deca prolaze kroz razne avanture, mesta, događaje, likove, strahove I samim tim njihova mašta je razvijenija.Zamišljajući sve to, oni stvaraju potpuno novi svet, njihove igre su kreativnije I maštovitije, a dan ispunjeniji.
Komuniciranje – deca koja su informisana I mastovita, nekako su slobodnija u komunikaciji sa drugom decom I lakše ostvaruju kontakt s ljudima.Time privlače I drugu decu oko sebe I tako stvaraju širi krug prijatelja, sto je izuzetno bitno za njihov socijalni život u tim godinama. Možda tako svoju ljubav prema knjigama prenesu I na drugu decu I time zatvore ovaj krug.
Ne završava se sve čitanjem, ali sigurno počinje!